Philips MobileLink Digitale draadloze telefoon met MobileLink S10A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MobileLink Digitale draadloze telefoon met MobileLink S10A op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

hara 20-12-2014
Optisch redelijk mooie telefoon daar is het helaas mee gezegd, handset er bij gekocht maar de communicatie tussen beide telefoons is zeer slecht om niet te spreken over de software die te wensen overlaat, neem je een telefoon op als er gebeld wordt dan geeft de andere telefoon gesprek gemist aan, oproepen wissen moet op elk apparaat afzonderlijk gedaan worden tevens is de telfoon voor mijn gevoel te licht.
Dat de Philips niets doet met deze opmerkingen vindt ik onbegrijpelijk.
Dit was geen goede keuze, jammer!!!!

EP128 26-08-2014
Ogenschijnlijk een prachtig toestel. Helaas miskoop. Philips wil blijkbaar geen updates doen, want die zijn er al anderhalf jaar niet. En dat ondanks veel tekortkomingen. Bij het basisstation hoort een handset, ik heb er een 2e handset bij gekocht. En die communiceren NIET met elkaar. Als je met de ene handset opneemt verschijnt er op het andere de melding "gemiste oproep". En de 2e handset kan het antwoordapparaat niet afluisteren. Wel toont ie een melding dat er een bericht is ingesproken. En dan kun je daardoor de naam en tijd op het toestel niet meer zien. Beide hebben ook een andere software versie, die allebei bij controle op update toch de melding up-to-date geven. Philips support reageert niet of pas na weken met zinloze suggesties en niet nagekomen beloftes. Ik vermoed dat ze allang weten dat dit een verloren project is. Niet aan meedoen dus.

mdg2 16-02-2014
Een werkelijk waar prachtig toestel met alle mogelijkheden die je maar kunt wensen. De koppeling met mobiele telefonie werkt super, geniale uitvinding!
De touchscreen werkt heerlijk snel en eenvoudig. Het toestel staat inmiddels mooi te pronken op het dressoir in de woonkamer, dit is niet een apparaat dat je ergens in een hoekje wegstopt.
Aanrader!

munc222 17-02-2014

Leuk om te weten dat het toestel goed werkt. Kan je nagaan of het nummer dat inbelt op de mobiele doorgestuurd wordt naar dit toestel? Kan je direct terugbellen met deze telefoon naar dit nummer? Kan je alle uitgaande gesprekken vastzetten naar bv de vaste telefoonlijn?
Alvast bedankt!

kevin1978 18-12-2013
Deze Philips S10A/34 is een prachtig toestel. Groot en overzichtelijk display. De geluidskwaliteit is perfect. Deze telefoon heeft tal van leuke en fijne toepassingen.Het is wel een beetje puzzelen voordat je alles onder de knie hebt maar dan werkt het ook wel perfect. Ik dan dit toestel dus ook iedereen aanbevelen.

hartmla 05-07-2013
Het uitpakken ervan is al een genot op zich en ziet er zeer goed uit, hier is de nodige aandacht aan besteed.
Toestel is strak van vormgeving en ziet er chic modern uit. Een echte eyecatcher in de huiskamer.
De uitvoering achterzijde had wat materiaalkeuze zwaarder mogen zijn om zo het gevoel van een degelijk toestel te verhogen.
Het in bedrijf stellen is nagenoeg plug and play. Het koppelen van mijn mobiele telefoon maar ook de andere dec-toestellen die ik reeds had, ging bijzonder vlot, alhoewel de kreet “page toets” bij het koppelen moeilijk in de gebruiksaanwijzing terug te vinden is.
Maar daarna was het ook zo gebeurd.

De phone manager was geen sensatie maar wel functioneel. Het Installeren en toepassen van de manager op pc ging vlot en het daarmee synchroniseren van google contactpersonen maar ook synchroniseren van contacten uit mijn mobiel was appeltje eitje. Uitdaging is nog het synchroniseren van mijn contactpersonen uit mijn dec-toestel, maar nu niet echt meer nodig omdat ik deze nu via google heb gedownload.
LCD scherm en touchscreen gevoeligheid is goed en het wissen van pagina’s verloopt goed.
Geluid is kraakhelder bij gesprek als vast toestel maar via binnenkomst via mobiel minder, maar dit zal alles te maken hebben met de bluetooth verbinding die overigens goed is.
Al met al een goede aankoop.

chrisharyoto 20-06-2013
Mooi en strak ontworpen telefoon. Philips heeft hier duidelijk de trend in het design van smartphones overgebracht naar huis telefonie.

Een plug en play apparaat met duidelijk geluid en helder beeld. Reactiesnelheid van touchscreen kan beter.
Bluetooth connection met mobiel werkt uitstekend. Erg handig als je mobiel boven ligt terwijl je zelf beneden bent.

Mp3 gebruiken als beltoon is een zeer leuk extraatje!

Kortom, mooi apparaat die ook aan je verwachtingen voldoet.

Robvd75 18-06-2013
Pro:
G-mail contacts allemaal over kunnen brengen en met 1000 contacten is dit voor prive meer dan voldoende en kunnen over en weer synchroniseren.
Andere dect toestellen aan het apparaat kunnen linken voor wat betreft het bel signaal.
Geluidskwaliteit van de telefoon is goed, helder en duidelijk signaal zonder ruis.
Bereik is goed, kan hele huis door lopen en ook buiten; blijft overal signaal houden.
Via bluetooth link tussen dect toestel en 2 mobiele apparaten mogelijk. Werkt uitstekend en 500 contacten tussen deze toestellen zijn te linken.
Binnen komende oproepen op de mobiel zijn via Dect toestel direct op te nemen. Tevens is bellen mogelijk vanuit Dect via Mobiel
Gebruikers interface is intuïtief maar zou op zich nog wel wat uitgebreider mogen.

Contra:
Philips phone manager werkt niet standaard op windows 8 64 bit. (via support afdeling wel werkend gekregen) Pro is dan weer de snelle service van Philips op dit vlak.
Bel geluid is voor beneden goed genoeg maar boven en achter in de tuin hoor ik het belsignaal niet dit is met de oude Dect van Philips wel beter.
Ander Dect wel gelinkt alleen kan er nog niet mee bellen. Versterken dus wel het belsignaal
Bellen met Dect toestel via mobiel levert wel degelijk wat ruis op de lijn.
Heb toestel nu een paar dagen dus duurzaamheid is nog niet te beoordelen

Al met al voorlopig zeer tevreden met dit apparaat.

reinatouw 10-06-2013
Wat een ontzettend spijtige uitgave om deze telefoon te kopen. Echt een waardeloos toestel. De snelheid waarmee het toestel door z'n menu's heen gaat is bedroevend langzaam. En haalt het niet bij een gewone smartphone. Bovendien valt tijdens een gesprek regelmatig het geluid kort uit wat bijzonder irritant is. En als klap op de vuurpijl valt sinds vandaag het scherm uit zodra je een nummer hebt gekozen. Erg lastig als je in een keuzemenu terecht komt en je moet nummers ingeven om je keuze kenbaar te maken.
Dus Philips, uit de handel met die telefoon. Ik stuur mijn toestel op ter reparatie maar ik hoop dat ik ´m niet terug krijg.
Conclusie: Niet kopen!!

reinatouw 21-06-2013

Vandaag bericht ontvangen van het reparatiecentrum. De door mij ter reparatie opgestuurde S10 is niet meer te repareren. En dat na slechts enkele weken gebruik. ik krijg een nieuwe S10 maar wie weet is deze wel goed en ga ik straks net zo blij zijn met deze telefoon als de overige testers hier. Ik hoop het maar.

Mamabeer 26-05-2013
Helaas heb ik veel geld uitgegeven aan deze noviteit. De extra handset staat nog in backorder.
De manager-software is niet de moeite van het downloaden, je kunt er idd niets mee, behalve de firmware controleren.
Maar met een evt. update is hier onvoldoende aan de structurele problemen te doen.
De bediening via het touchscreen is niet nauwkeurig genoeg om geloofwaardig te zijn. Dat geeft bijzonder veel ergernis en peilloze frustatie. Dus waardering voor vorm is een 1.
De menustructuur lijkt in twee minuten ontworpen maar de ontwerper heeft het duidelijk nooit hoeven ondergaan om het ook zelf te moeten gebruiken.
De beantwoorder is niet in te stellen en dus niet te gebruiken maar dat hoeft ook niet want bijna iedereen die belt hoort slechts een ingesprektoon. Gemiste oproepen van nummers uit het telefoonboek blijven "onbekend".
Het ding is zo nutteloos dat het geen telefoon "met beantwoorder" te noemen is.
Kortom een volslagen miskoop, zeker voor die prijs. Morgen maar eens kijken of ik mijn geld voor deze wanprestatie terug kan krijgen.

Officiele reactie van Philips Nederland 11-06-2013

Hi Mamabeer,
Ik zou je graag hierbij helpen, want er zijn een aantal dingen in je review die ik niet herken in het gebruik van de S10. Zou je hiervoor contact kunnen opnemen via Facebook of Twitter?

Mocht je liever via de klantenservice contact opnemen, kunnen mijn collega's met referentienummer 50-1318972653 de zaak naar mij doorzetten.

Groet,
Jeroen
Met vriendelijke groet,
Philips Webcare

Gadgetman 11-05-2013
Een mooi ontworpen telefoon - er is veel aandacht aan het design besteed. Qua gebruiksgemak is er helaas wel het een en ander op aan te merken:

Het touchscreen reageert niet zo snel als bv de iPhone en het typen levert regelmatig frustratie op omdat de verkeerde karakters op het scherm verschijnen (en nee, ik heb geen dikke vingers).

De Philips Phone Manager (waarmee je de instellingen van de telegoon normaal gesproken via de computer mee zou kunnen bewerken) is ronduit slecht te noemen. Ik heb net de Phone Manager geïnstalleerd op mijn Mac. Na openen van het programma en de telefoon aangesloten te hebben heb ik precies 2 opties:

- Update zoeken (firmware)
- Verbinding verbreken

De opties waar ik gebruik van wilde maken (synchronisatie, beltoon & beeld) zijn allen niet beschikbaar. Er staat tussen haakjes achter 'binnenkort', dus ik neem aan dat dit nog zal komen.

Voorlopig kan ik de optie die mij het meest aansprak (bellen door op een foto te drukken - handig voor mijn kinderen) dus niet gebruiken.

De geluidskwaliteit van de gesprekken is wel goed te noemen; zeer helder.

Duurzaamheid: geen idee, daarom geen hoog maar ook geen laag cijfer.

Al met al hoop ik dat Philips deze telefoon en de Phone Manager nog van een update voorziet.

Gadgetman 24-09-2013

Update van 24 september 2013 - ruim 4 maanden na mijn eerdere review en heel wat frustratie rijker:

Ten eerste is de service van Philips ronduit slecht te noemen. Ik heb 2 maal contact opgenomen met de 'klantenservice' - beide keren zou ik teruggebeld worden n.a.v. mijn vragen over het toestel. Ik heb de 1ste keer reactie gekregen op een vraag die ik niet gesteld had en ben al 3 maanden aan het wachten op de volgende reactie.

Het valt me op dat Philips er op review-sites als deze snel bij is om te reageren - liever had ik gezien dat ze eens een product afleveren dat de functionaliteit heeft waarmee geadverteerd wordt. Er zijn nog steeds functies die via de phone-manager niet werken (zoals synchronisatie) en het zou mij verbazen als deze ooit beschikbaar komen.

Het antwoordapparaat is een verhaal apart: mensen kunnen een bericht achterlaten waarna de telefoon dit aangeeft.

?? Misschien had Philips ook een functionaliteit kunnen inbouwen waarmee deze berichten ook afgeluisterd kunnen worden?? - Dit is namelijk onmogelijk niet en de berichten kunnen ook niet gewist worden. Deze berichten staat nu constant in het scherm van de telefoon.

Conclusie: Dit toestel mist nog steeds functies waarmee geadverteerd wordt/is, heeft een trage respons, slechte interface en niet ziet er niet naar uit dat dit binnenkort (of ooit) verholpen gaat worden.

Dit toestel is niet af.

Officiele reactie van Philips Nederland 11-06-2013

Hi Gadgetman, via deze weg wilde ik even laten weten dat er inmiddels een update is voor de Phone Manager voor de Mac waardoor beltoon & beeld mogelijk zijn geworden. Aan synchronisatie wordt nog gewerkt.
Neem gerust nog contact op met vragen!

Jeroen, Philips Webcare